Vijčani kompresori – princip rada i prednosti
Vijčani kompresor koristi dva rotora da bi sabio zrak. Tu je jedan “ženski” i jedan “muški” rotor. Rotori su različitog oblika ali se savršeno uklapaju.
Kada se rotori počnu okretati, zrak biva usisan sa jedne strane i “zarobljen” između rotora. Kako se rotori neprekidno okreću zrak se potiskuje na drugi kraj rotora ( na “stranu sabijanja”) i novi svjež zrak se usisava.
S obzirom da je ovo kontinuiran proces, ova vrsta kompresora ne stvara mnogo buke; radi tiho i lagano.
U poređenju sa klipnim kompresorom, vijčani kompresor je skuplji. Ali će raditi 24/7 i 365 dana u godini bez ikakvih problema. Kapacitet (litar po sekundi) vijčanog kompresora generalno je veći u odnosu na klipni kompresor.
Kada Vam je potrebno mnogo zraka u Vašoj radionici ova vrsta kompresora obično je najbolji izbor.
Bezuljni ili uljno podmazani
Vijčani kompresor dostupan je u uljno podmazanoj ili bezuljnoj verziji. Osnovni princip je isti (rotori potiskuju zrak na jednu stranu) ali su različite mašine.
Velika razlika je u design-u kompresorskog elementa, dio u kojem se dešava kompresija. Uljno podmazanom kompresoru potrebno je ulje da bi radio kako treba; bezuljna verzija ne treba ulje.
Iz ovog razloga, rotori korišteni u bezuljnim kompresorima su od visokog kvaliteta sa vrlo malo prostora između njih samih. Oni ne dodiruju jedan drugog; u suprotnom bi se jako brzo istrošili. Iz navednog razloga oni su mnogo skuplji.
Uljno podmazani modeli su najčešći oblici vijčanih kompresora.
Bezuljni kompresori se koriste za posebne namjene.
Najčešće se susreću u velikim pogonima kao što su rafinerije, velike prehrabene kompanije i na drugim mjestima gdje zrak mora biti 100% bezuljni (u suprotnom bi se kontaminirali hrana, proizvodi ili hemijski procesi).
Uljno podmazani kompresori
Kako oni rade? Kao što njihov naziv sugerira: ulje se ubrizgava u vijak (gdje se odvija postupak kompresije), u toku sabijanja zraka. Ovo ulje kasnije se izdvaja pomoću separatora ulja, tako da na kraju dobijemo čist zrak.
Iako 99,9% ulja ostaje unutar kompresora, uvijek ostaje nešto ulja koje prođe kroz separator i napušta kompresor kroz komprimirani zrak.
Uljno podmazani kompresori prema tome ne proizvode bezuljni zrak i ne mogu da se koriste u namjene gdje je potreban bezuljni zrak.
Ali za mnoge fabrike, radionice i mašine, ulje koje izađe iz kompresora nije problem. U suštini pomaže kao prevencija protiv korozije (unutar sistema komprimiranog zraka) i pomaže da kompresor radi bez problema.
Prednosti:
Protiv:
Bezuljni vijčani kompresori
Osnovni princip rada je isti kao kod uljno podmazanih osim što u ovom slučaju nema ulja, samo zrak! Jer nema ubrizgavanja ulja tokom kompresije, kompresija se obično dešava u dva stepena. Ako bi se kompresija zraka desila samo u jednom stepenu od 1 do 7 bara, postalo bi vrlo, vrlo vruće.
Prvi stepen sabija zrak je na nekoliko bara (npr. 2,5 bara). Zrak postaje vrlo vruć tako da prolazi kroz inter-cooler prije nego što prelazi u drugi stepen. Drugi stepen će sabiti zrak sa 2,5 bara do krajnje vrijednosti, npr.7 bara.
Obično se ova dva stepena ugrađuju na jedan prenosni sklop sa jednim elektro motorom koji ih pogoni u isto vrijeme.
Ukoliko Vam treba 100% bezuljni zrak i mnogo takvog zraka, bezuljni vijčani kompresor je pravi izbor. Naravno da i košta nešto više, ali ukoliko Vam zaista treba 100% bezuljni zrak, ova vrsta kompresora je najbolji izbor.
Prednosti:
Protiv:
Pogledajte našu ponudu dokazanih ALUP vijčanih kompresora ovdje.